czwartek, 16 lipca 2015

Śledź w oleju na ogórkach

  Zaniedbałem nieco bloga, ale  "wyższa konieczność" zmusiła mnie do lekkiej przerwy. Dopadła mnie znów śledziowa zachcianka i tak zrobiłem coś, co mnie samego zaskoczyło, na tyle że musiałem zrobić to samo kilka razy, za każdym razem otrzymując dokładnie to samo smakowo. Polecam z czystym sumieniem nawet na letnie dni, między innymi dlatego, że podany na zimno ten śledź smakuje najlepiej, nawet w letnie dni, ze względu na wszystkie(!) składniki. Składniki jakie podaję są na 4 -6 osób, zależy jak potraktujemy danie, czy jak przekąskę, czy jako np.kolację.
Składniki. 
* 2 śledzie lub 4 płaty matiesa;
* 150 ml octu jabłkowego;
* 150 ml oleju (użyłem kukurydziany);
* 50 ml oleju z orzecha włoskiego;
* 1 łyżeczka oleju truflowego;
* 1-2 duże cebule (nie ostrych odmian!);
* 1cebulka szalotka;
* 2 średnie ogórki świeże (!!)
* 4 pomidorki koktajlowe;
* ½ owocu papryki (niekoniecznie);
* ½ łyżeczki pieprzu białego świeżo zmielonego;
* 1/ 4 łyżeczki cukru pudru.
Wykonanie.
Płaty śledzi, po wymoczeniu wg gustu, podziel na dowolne kawałki, posmaruj solidnie startą cebulą wymieszaną z cukrem. Po godzinie „ wypoczynku” w temperaturze pokojowej, zalej olejem, odstaw w chłodne miejsce(lodówka) na minim. 4-5 godzin. Wyjmij z oleju, nożem zbierz dokładnie cebulę i olej z kawałków śledzi, oczyszczone posyp z obu stron pieprzem, odstaw do lodówki na ok 10 minut. Pokrojoną w super cieniutkie plasterki szalotkę, tak samo cienko pokrojoną w piórka paprykę, polej olejem truflowym, odstaw do lodówki na ok. 10 minut
Pokrojone w cienkie plasterki ogórki polej olejem z orzecha włoskiego, odstaw do lodówki również na ok. 10 minut
Serwuj, na talerzyku układając na ułożonych plasterkach ogórka, szalotce z papryką, dodając przepołowione pomidorki.

2 komentarze:

  1. Na bogato te śledziki :) Na pewno pyszne! Przepis zapisany :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozornie tylko na bogato, ale za to smakowicie.

      Usuń