poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Halogenowe wątróbki w pieczarkach

  Pomysł na ten przepis powstał dzisiaj, podczas "spacerku" po niedaleko usytuowanej od mojego domu, hali targowej.
Danie proste i mimo mojej jeszcze niepełnej sprawności obu rąk, nie nastręczyło mi trudności w wykonaniu.
Za to smak przewyborny, nie jest potrzebne żadne pieczywo. Zastanawiam się jak smakowałaby pod napój chmielowy, ale to już pozostawiam Tobie.
Składniki. 
* 18 pieczarek średnicy 9-10 cm; ¹]
* 9 dużych wątróbek z indyka; ²]
* 15-20 dag cebuli;
* 1 jabłko;
* 1 łyżeczka pieprzu naturalnego świeżo zmielonego;
* 1 '' majeranku;
* 1 '' mieszanki warzywnej;
* 1 '' bazylii;
* 1 '' szczypioru (użyłem własny suszony);
* 1 '' soli;
* 1 '' czosnku granulowanego;
* 1 łyżka oleju z ryżu;
* 1- 2 łyżka masła klarowanego;
* 50 ml wody.
                  ---     ----     ---
¹] – w mniejszych trudno będzie zmieścić wątróbki;
²] – uznałem jako lepsze ze względu na odżywcze wartości.
Wykonanie.
Wątróbki oczyść („opraw”), jednocześnie rozdzielając je otrzymasz 18 odpowiednich porcji, nakłuwaj każdą z obu stron dość gęsto widelcem, posyp pieprzem i majerankiem, odstaw.


Pieczarki pozbaw trzonów, kapelusze obierz(!) ze skórki, posyp od strony blaszek czosnkiem, ale bez nadmiaru, podana ilość w zupełności wystarczy i odstaw.

Cebulę pokrój bardzo drobno (użyłem rozdrabniacza 2 nożowego), zeszklij na oleju, po „ zdjęciu z ognia” dodaj jabłko starte na grubo,
posól do smaku, dodaj susz warzywny i bazylię, wymieszaj.

Na patelni z masłem szybko obsmaż wątróbkę na silnym ogniu z obu stron .

Do każdej pieczarki włóż przyprawioną cebulę, na wierzch włóż wątróbkę.


Zapiekaj w piekarniku halogenowym: 30 minut, w temp.150 º C, wlej uprzednio na dno wodę,
a 2-3 minuty przed zakończeniem zapiekania posól wątróbkę i po kilku minutach możesz podawać na stół.


Swoje danie zapiekałem piętrowo, dzięki dokupionemu pierścieniowi zwiększającemu pojemność piekarnika.
A może wątróbka? Czyli podroby rządzą!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz