piątek, 21 czerwca 2013

Czar działki

Dawno nie pokazywałem swojej działki. Porobiłem jesienią ub. roku przygotowania do zmian: likwidacja podwyższonych dwóch grządek z drewna, na jedną ale kamienną i znaczne zmniejszenie warzywnika na rzecz trawnika. Również nowe zasadzenia: leszczyna czerwona, i w miejsce "zmarłej" moreli przyszykowanie miejsca na wiśnię groniastą.
Tak wygląda (27 maja br.)nowa grządka, w szczeliny wsadziłem barwinek i "wsiałem" nasturcję,
i posadziłem zioła w sąsiedztwie mięty(w głębi po prawej pieprzowa, z przodu pomarańczowa).
Już 8 czerwca wyglądała tak:
a 8 dni później ...


i dziś...
Jeszcze trawnik, ale to już jutro...
Dziś jeszcze tylko majowa magnolia ...
nieco zbiorów (08.czerwca) ... truskawki, poziomki i kamczacka jagoda

... smacznego.



7 komentarzy:

  1. Jagoda kamczacka juz z tego roku????
    Ja posadzilam 3 krzaczki wiosna, jeden krzaczek mial kilka ,,zalazkow,, owocow,ale chyba uschly,mozliwe ze w pierwszym roku nie bedzie owocow :( Jak bylo u ciebie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owocowanie pierwsze było w pierwszym roku po posadzeniu('12), już w tym roku było dużo więcej. Mam 2 krzaczki, a to na talerzu stanowi 1/3 zbioru.Ja swoje sadziłem jesienią, posadzone wiosną musiały stracić owoce, ale to i lepiej. Jest zasada, że pierwsze owocowanie należy likwidować w zalążku, by wzmocnić roślinę. Tak robi się z drzewkami owocowymi, ja to stosuję zawsze z dobrym skutkiem.

      Usuń
    2. Dziekuje za cenna porade. :) Jestem pelna nadziei ze w przyszlym roku bede juz miala owoce.Pozdrawiam:)

      Usuń
    3. Pamiętaj o odpowiednim nawożeniu,jeśli nie zrobiłaś tego jeszcze to obsyp wokół nawet suchym(granulki) obornikiem, w odległości ok 20 cm od krzaczka i dbaj o odpowiednie nawilgocenie, ale bez przesady, nawet kilka dni bez podlewania nie są groźne. Nie jest to roślina stawiająca jakieś specjalne wymagania. W necie jest dużo opisów. Pamiętaj tylko że po dojrzałe owoce opadają same, dlatego dobrze jest wokół krzaczka , tuz przed okresem dojrzewania(koniec maja)podłożyć włókninę(najlepiej!) bo poranna rosa może zniszczyć opadłe owoce.

      Usuń
    4. Znowu cos nowego sie dowiedzialam ,myslalam ze to tak jak z jagodamilesnymi.Nie smiej sie ze mnie bo ja jestem poczatkujaca pelna zapalu ogrodniczka,no i wszystkiego sie ucze.Jeszcze raz dziekuje za cenne wskazowki :)

      Usuń
  2. Jagoda kamczacka brzmi tajemniczo. Jest bardziej podobna do jagody czy borówki amerykańskiej?
    Patent na obcinanie pierwszych zalążków zapisuję do zapamiętania. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. limonko, w drugiej części tego posta wklejam fotkę dziś zrobioną, owoce są wielkości dużych dwóch jagód, smakowo bardziej mi przypomina naszą czarną jagodę.

      Usuń