środa, 22 sierpnia 2012

Kuchnia, rym i działka, hobby ...(4)

Ostatnie, bo pojutrze wylot, lipcowe spojrzenie na działkę. Janek (kolega działkowy) będzie podlewać jeśli trzeba będzie(okazało się, że to odpadło, nawet nadmiar wody lał się z niebios) ...
Winogrona nabierają wagi



 Papryka ostrej odmiany już żółta, poczekać trzeba aż będzie czerwona.
 Fasolka szparagowa już kończy kwitnienie, niedługo do zbioru, a ogórki pną się po sieci, Janek będzie musiał je zagospodarować, ale z tym nie ma problemu.
 Pomidory też Janek po zebraniu odda ... pewnej rodzinie. (Okazało się  ze zaraza szybciej je dopadła.)
 Mój nowy nabytek, prawda że piękna ...
 Ogórki na sieci, mniejsza powierzchnia, łatwiej podlewać, a i pielęgnacja łatwiejsza, nie mówiąc o zbieraniu plonu
 Widok ogólny...

 Jabłoń obrodziła w tym roku, gałęzie musiałem podpierać, mimo oberwania połowy zawiązków wiosną
Drugie kwitnienie róż, poodcinałem przekwitnięte kwiaty, po powrocie będą akurat nowe kwiaty ...
 Gladiole już zaczynają kwitnąć ...

 Rajska jabłonka, jesienią posadzona ma pełno owoców, na razie czerwone ...


 Zioła, e lekko "podstrzyżone" akurat po pierwszym zbiorze ...
 Widok ogólny od strony "zielnika"...
 Ta śliwa miała w tym roku iść do wycięcia, nie owocowała wcale poprzednio mimo masy kwiatów, zagroziłem jej wiosną, chyba ze strachu zaczęła "pracować na życie". Dziwna odmiana, ciekawe jakie będą dojrzałe owoce.
 Ostatni rzut okiem na kwiaty...

 ...nową odmianę lawendy...
 ...magnolię, posadzoną w tym roku z odnogi macierzystej, obok niej bukszpany do rozmnożenia na żywopłot
                                                                                           ... i do zobaczenia działko, za dwa tygodnie.

2 komentarze:

  1. Może zabrzmi to bardzo banalnie, ale ma Pan piękną działkę. Jestem szczęśliwą posiadaczką takiego małego kawałka ziemi i wiem ile trzeba włożyć pracy, aby wyglądało to tak jak na tych zdjęciach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwona, nie "panuj" mi, proszę.
      Działka nie jest tak zadbana jakby się wydawało, ale staram się. Nie wiem czy uda mi się zrobić to co zamierzałem, ale z powodu małej kontuzji stawu barkowego nie dam chyba rady, wtedy będę mógł powiedzieć: jest dobrze. Chociaż ... znając siebie ;-))zawsze znajdę coś do poprawki, zmiany etc.etc.
      A to że na fotach ładnie wygląda, cóż, "małe pominięcie szczegółów", czyli pseudo retusz "rzeczywistej-rzeczywistości".
      Pozdrawiam
      Kazik

      Usuń