czwartek, 12 lipca 2012

Twarogowe Wasabi

Czasem w ciągu dnia każdy ma chęć na jakąś przekąskę. Trudno zrobić coś nie odkładającego się w okolicach pasa. To jest jedna z prób, propozycji, którą zrobiłem dziś z dodatkiem Wasabi. Ku mojemu zaskoczeniu, ta specyficzna przekąska smakowała wszystkim, mimo swojej pikantności. Użyłem białej papryki, ze względu na jej specyficzny, prawdziwie paprykowy aromat i smak, co okazało się strzałem w dziesiątkę , w tym przypadku

Składniki.
* 20 dag twarogu chudego;
* 1-2 łyżki jogurtu/kefiru;
* ¾ szkl. drobno pokrojonego szczypioru;
* sol, pieprz naturalny do smaku;
* 4 owoce papryki białej;
* ok 1/2 łyżeczki chrzanu Wasabi;
* 2 duże pomidory.
Wykonanie.
Paprykę poprzecinaj wzdłuż, oczyść z nasion i usuń ogonek. Z twarogu, szczypioru jogurtu/kefiru i przypraw sporządź jednolitą masę, którą wypełnij połówki papryk.. Brzegi papryk (patrz foto) delikatnie posmaruj chrzanem Wasabi.
Pozostaw na ok 30 minut
Pomidory po sparzeniu obierz ze skórki, pokrój na półplasterki.
Dobra rada:
-przy konsumpcji użyć należy widelca i noża, odcinając kęsy w poprzek, uważając by nie posmarować sobie ust Wasabi (ustrzec się pieczenia warg) i najlepiej jeść łącznie z półplasterkami pomidora.
 Polecam jako doskonałą przekąskę, bez dodatku pieczywa.

2 komentarze:

  1. Przekąska dla prawdziwego mężczyzny;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malwinno, jeśli dasz nieco mniej Wasabi, to nawet nie poczujesz, a dodatkowo pomidor (dziwne!) łagodzi ostrość. Moje Dziewczyny zjadły bez mrugnięcia powieką po dwie połówki tak zrobionej papryki, a normalnie to jedzą łagodniej przyprawione dania. Mam "zlecenie" na powtórkę tej przekąski. Sobie robię nieco ostrzejsze ;-))

      Usuń