niedziela, 26 stycznia 2014

Pasta jajeczno śledziowa

  To właśnie jest ten drugi przepis dzisiejszego dnia. Robiłem pastę jajeczną jako alternatywny dodatek do chleba, zamiast wędlin, a że śledzie czekały na obróbkę, jeden kawałek był niezbyt ciekawy, dodatkowo poodcinałem przy ogonowe (węższe)części płatów i tak właśnie "stworzyłem" niniejszą pastę. Czyli właściwie dwie pasty, bo pomijając dodatek ze śledzia, już pasta jajeczna jest gotowa.  Tyle że obie pasty łącznie powstały z podwójnej ilości składników niżej podanych, poza śledziem oczywiście.
Składniki.
1 płat śledzia a'la maties ¹]
* 1 łyżka szczypioru (użyłem suszony);
* 3 jaja na twardo;
* 1 łyżeczka suszu mieszankiwarzywnej ;
* ¼ łyżeczki pieprzu ziołowego;
* 1 łyżeczka oregano;
* pół puszki cieciorki konserwowej;
* szczypta czosnku granulowanego;
* 1 łyżka pokruszonej cebuli prażonej;
* 1 łyżka oleju z orzechów włoskich.
–----- –---- –----
¹] – zużyjesz ½ śledzia, który odłożony został TUTAJ 
 Wykonanie.
Malakserem rozdrobnij cieciorkę, dodaj jaja i śledzia z dodatkiem szczypioru, dodaj pozostałe składniki i zmiksuj przez kilka sekund całość. Doskonale smakuje z cienko (5mm) pokrojonym chlebem razowym, lekko „pociągniętym” masłem.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz