środa, 3 lipca 2013

Płatki róży mix z cukrem

 Doszedłem do wniosku, że podanie przepisu w wersji "byle jak" mija się z celem, stąd nowy post - przepis, który ma składniki podobne jak mój poprzedni przepis z płatkami róży , różni się jednak znacznie, chociażby konsystencją. O czasie wykonania nie wspomnę.
 Przypomnę tylko: płatków róży nie myjemy/płuczemy.
Takie  w pełni rozkwitnięte, są właśnie doskonałym surowcem mają najsilniejszy zapach:
..a takie z już widocznymi słupkami są mniej wonne, a nawet całkowicie prawie utraciły aromat:

Składniki.
* 6 szklanek płatków róż (dość ciasno włożonych);

* 1 szklanka cukru (użyłem trzcinowego);

* 50 ml wody;

* 50 ml alkoholu (użyłem białą wódkę);

* ok ½ łyżeczki kwasku cytrynowego.
Wykonanie.
Wszystkie składniki porządnie razem zmiksuj, powkładaj w małe słoiczki, pasteryzuj ok 10 minut. To wszystko. Po ostygnięciu konsystencja pamiętnej galaretki z róży, z lat dziecięcych. Kiedyś, w moim domu, robiliśmy się to przy pomocy makutry (pamiętam , mieliśmy taką małą chyba 2 litrową(!)) i pałki drewnianej, dziś można sobie skrócić czas wykonania.

Doskonały dodatek do ciast, dżemów, nie mówiąc o pączkach.
 Tak przedstawia się "wyrób gotowy",  leżący słoiczek (specjalnie w takiej pozycji), pokazuje konsystencję 
na zbliżeniu widać dokładniej zmiksowane płatki, nie jest to cukier nierozpuszczony.
(Zdjęcia robiłem w piwnicy tak więc ich jakość może nie jest doskonała).




2 komentarze:

  1. Boskie! Po latach wątpliwości chyba się ośmielę. Tym bardziej, że na twoim zdjęciu jest róża zupełnie podobna do tej, która rośnie na moim podwórku. Zawsze zastanawiałam się, co to za czort ta róża cukrowa. Jeśli to ona, to mam pod nosem konfiturę i nic o tym nie wiem. Dzięki i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobna, ale czy jest pachnąca? Mam podobną różę, ale zupełnie bez zapachu, no i nie ma tak pełnych kwiatów.

      Usuń