wtorek, 15 stycznia 2013

Tortowisko ...(cd 4)

   Ten cykl to chyba jednak chwalenie się  swoimi wyczynami cukierniczymi, jednocześnie próba pokazania , że "nie święci garnki lepią" ... 
  Raz wpadka, przy braku pełnej koncepcji, albo zbyt wybujałej wyobraźni (raczej częściej dlatego mam "wtopy"), a raz sukces, cóż, c'est la vie ...
Znów dwa swoje przedstawiam wyczyny,
Chociaż każdy z innej robiłem przyczyny,
I chociaż oba sporządzone są na jubileusze
Każdy jednak inny, jeden ma jedną, drugi ma dwie dusze ...





5 komentarzy:

  1. chętnie obserwuje te Twoje tortowe wyczyny, mój syn pod koniec stycznia ma urodziny, więc wyzwaniem dla mnie na ten miesiąc będzie oczywiście tort :)
    to suszone morele?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, morele suszone, namoczone dzień wcześniej w letnim roztworze wody z cukrem.Po namoczeniu dają się łatwo uformować w płatki. Same morele po namoczeniu nie są zbyt smaczne, inaczej gdy zjada się je jako susz, dlatego trzeba je namoczyć w takim syropie. Jeśli tort dla dorosłych wyłącznie, można dodać rumu. Te jaśniejsze owoce w morelach to wiśnie kandyzowane, a ciemne dodatki to połówki winogron, z usuniętymi pestkami, żółtawe liście to galaretka, nie miałem agrestowej(zielona)i wziąłem cytrynową.

      Usuń
  2. Niezmiennie podziwiam Twoje zdolności:-).

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy tort podoba mi się najbardziej ze wszystkich, jakie do tej pory prezentowałeś. Świetna kompozycja bardzo w moim guście:)

    pozdrawiam ciepło

    Malwinna

    OdpowiedzUsuń